Reflexió sobre l'avaluació inicial
Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
Garantir, garantir,...però sí és un factor que potencia aquest avenç, i en tot cas acompanya el progrés, el qual ha de venir donat en els diferents àmbits . Ni determina ni garanteix sinó és una acció recíproca, de tecnologia i àmbits socials, científics,...
Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
No, tot és influenciable, i alterable als ulls de la tecnologia, dels enfocaments científics i de les persones que en fan ús. Això no vol dir que de forma objectivament plantejada la ciència justifica la neutralitat .
Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
És molt important , no indispensable; no totes les activitats d’aprenentatge han d’estar lligades a les TIC. Cal tenir-les present si pensem que les TIC són presents i futur en la nostra societat, per la qual, formem els nostres alumnes. Cal tenir en compte que aquestes activitats afavoreixen la construcció del coneixement de l'alumne i els seus canvis conceptuals.
Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
Causes són
Þ els avenços socials,
Þ científics,
Þ tecnològics
Þ culturals,
que l’home , les societats pateixen per naturalesa, cada vegada però són més ràpids degut a la capacitat de comunicació i informació que tenim amb tot el món.
Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa
Ø Aplicació de la tecnologia en el món de l’educació.
Aplicació de la tecnologia en el món de l'educació amb tècniques didàctiques per una finalitat instruccional, d'investigació sobre aprenentatge i comunicació
Ø Estratègies i recursos aplicables per l’ensenyament i l’aprenentatge.
Disseny, anàlisi, aplicació i avaluació de situacions mediades d'aprenentatge
Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
o Construcció del coneixement:
Un nen llegeix un llibre sobre animals i relaciona el que sap amb el que està aprenent.
A partir dels seus coneixements previs, experiències i interaccions el nen ha creat nous conceptes, "més animals mamífers", "característiques respecte d'un animal en concret",...
o Transmissió de coneixement:
El nen explica el que ha descobert en el llibre a un company, transmet el que sap, no transmet un coneixement perquè no es pot, cada individu a partir de les seves característiques donarà una perspectiva diferent al seu coneixement, i cada individu adquirirà nous models conceptuals.
Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
Totalment d’acord. És a partir d’un context que donem sentit al que coneixem, relacionem els nostres coneixements previs amb el que ens ofereix el context ( relació de conceptes ) i ampliem les nostres idees. La interacció provoca conflictes cognitius que condicionen la construcció del propi coneixement.
Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?
Estic segura que han de canviar moltes coses. Tinc la sensació d’una gran manca de coneixement tot i que hi ha principis clars dels quals estic convençuda.
Les reflexions que vaig fer durant l'avaluació inicial les comparteixo, en general, únicament crec que afegeixo altres idees. No sé si puc valorar que s'han efectuats ´molts canvis, a veure què penseu vosaltres.